onsdag 19 april 2017

VARNING! Äggkläckningsmaskinen är beroendeframkallande!


Hur mycket ägg kan man kläcka? För mig är det lite som en drog just nu...

Min livsnjutarlista ser just nu ut som följer:
1. Kläcka ägg
2. Fröså växter
3. Mörk choklad
Borde jag söka hjälp?!


Äggkläckningsmaskinen är full, ja till och med mer än så, jag trodde att äggen skulle vara mindre så jag la i några för många... Nu trängs dom i min underbara king suro, en kläckare som vänder automatiskt och reglerar fuktigheten. Den har fungerat bra för mig...


I kläckaren finns nu:
Grönvärpare, dvärgkockin samt supervärpare...Så spännande!

I ladan  bor kycklingar av:
Bresse - för att jag måste få smaka riktigt kyckling, är den så god som fransoserna säger?!
RIR - för att det passade fint in och även den ska smakas.
Sussex - Ska smakas och är ju sååå vacker


1 kommentar:

  1. Hej håller med dig om att det är beroendeframkallande, så kul. Min kläckare är laddad med kalkon ägg nu och snart med Australorps 😀 förresten jag bor me i hus med minst 1 hektar och syr😁

    SvaraRadera