lördag 22 april 2017

Det magiska lakvattnet!



Bokashi, turbokompost genererar en vätska som kallas lakvatten.
Jag är lika lyrisk varje gång jag tappar ut lakvatten.

Precis som de flesta andra så luktar mitt kräka. Min kräsmagade tvååring får kväljningar av att vara i närheten av det och jag förstår henne verkligen... Dock gör det underverk, särskilt med mina odlingar...

Tidigare har jag gödslat med allt möjligt och haft nässelvatten från tidig vår, (inomhus för att det inte ska frysa, till min respektives stora förtret...) Nu har jag passerat den delen av livet och använder lakvattnet, det går främst till mina småplantor i uppdrivningsskedet dock händer det att jag vattnar våra krukväxter med det och någon enstaka gång har jag vaskat det, ja för vaskens skull då alltså... Men det gör ont i hjärtat att hälla ut det i vasken då jag vet hur fina plantorna blir av det...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar