tisdag 20 mars 2018

Min bakläxa från förra året, hur 2018 ska ge mer skörd än någonsin...

Jag städade bland fröerna och hittade mina anteckningar med rubriken

"Nyckeln till odlingsframgång 2018"
- Samodla mera
-Plantera tomater och chili under längre perioder och verkligen FÖRSÖKA att inte tappa bort deras namnlappar på vägen till färdig planta utplanterad på slutligt växtställe
- Stänga ute rådjuren!!!
- Hantera sniglarna (ge inte upp på sensommaren, vara noga med att hålla undan gräs och andra ställen där sniglar trivs)
- Plantera fler tomater på friland
- Plantera rotselleri, jag älskar ju rotselleri och svamp! (Gör inte alla det?!)
- Satsa helhjärtat, det värsta som kan hända är att det blir lite vildvuxet och att även grannarnas grannar tröttnar på mina squash och gurkor :)
- Så kontinuerligt under hela säsongen, (skippa semestern ;)?)

 Jag måste varit väldigt vänligt sinnad till mammarollen eftersom jag inte nämnt något om att barnsäkra något, eller se till att få effektiv tid i landen... något som just nu känns hyperaktuellt, tre barn kan forcera en säsong minst lika effektivt som alla rådjur i hela Uppland... Så jag lägger helt sonika in; -egentid i landet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar