fredag 9 mars 2018

Nu vintersår jag gurkor och vaxbönor

Det finns inget roligare än att hitta något nytt som jag är intresserad, läsa på dygnet runt i några veckor för att sedan kasta sig in i det och prova... Idag sådde jag vaxbönor och gurkor. 

Enligt hundratals Youtube filmer som jag betat av den senaste veckan så går det att vinterså precis allt, så nu måste jag prova om det kan vara möjligt. Till en början var jag lite försiktigt och höll mig till kål, bladgrönsaker,  kryddor och tomater men nu har jag tappat all sans och stoppat ner både bönor, ärtor, squash och gurkor... 
Hur gör jag då?

Jag la fröerna i transparenta plastbehållare som jag tidigare borrat hål i. Jag fyllde ca 3/5 med jord. Mina hinkar som jag sådde i idag är på 5 L. Därefter stoppade jag ner lite fröer, vattnade toppade med lite snö och drog sedan en plastpåse över hinken och ställde ut den i snödrivan där alla andra står. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar