söndag 25 mars 2018

Varmbänk på hönsgödsel - del 2


Tidigare i vinter gjorde jag en varmbänk på mestadels hönsgödsel och det verkar faktiskt som om jag kan få lite tidig sådd.






Jag har haft problem med att den brann ganska ojämt, halva var varm och andra halvan va lite ljummen... Det har även varit svår att få den att hålla fukt, jag har upplevt att att den har torkat ut väldigt fort och det upplever jag fortfarande nu när den har fått en jämn och bra temperatur. Egentligen är det väl ingen fara med att den dricker mycket vatten, men då det inte går att sätta något bevattningssystem för att det kommer att frysa så jag måste passa den och vattna, gärna var tredje dag och det är lite för ofta för mig nu när det är vinter... Nästa gång ska jag försöka blanda upp varmbänken med mycket mer fuktighetshållande material, vad nu det kan vara, någon som har förslag på vad jag borde blanda i?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar