torsdag 21 september 2017

Årets sista kläck?

Jag önskar att jag kunde bjuda på ett utropstecken efter "Årets sista kläck" men jag är sååå fast i det här så jag är osäker på om jag kan hålla uppe till januari :) Därför blev det ett frågetecken...

Äntligen har det visat sig att min Marantupp Pigis inte är stiril, utan bara lite sen i starten... Hans ägg var det första som kläcktes i en kläckare som förövrigt var fylld av QS och PR. Det ska bli så kul med kycklingar igen, jag önskar att barnen va lika peppade men helt ärligt så toppar (som vanligt).

Det är lite spännande för jag har fått in en helgul som kläckts ur QS eller PR ägg och som är en helt gul kyckling... Det är något som inte är som det ska och det ska bli intressant att se vad det blir av den...

Bara att hålla tummarna för att kycklingen blir en höna :)

Hos mig bor kycklingarna i gästrummet den första veckan men nu får vi besök i helgen och vädret ser bra ut så dom får nog flytta ut i ladan under värmelampan redan efter ett par dagar. Det är nog egentligen lika bra där, det enda jag inte gillar är att det är lite längre att gå så jag kan inte titta till dom hela tiden, så jag tror tyvärr att det kan resultera i att de svagaste får det lite tuffare, för jag brukar faktiskt vara extra snäll och se till så att alla får i sig mat de första dygnen... Jag får ju springa ut då och då, men här inne kontrollerar jag dom nån gång var annan timma och så ofta kommer jag nog inte ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar