onsdag 6 september 2017

Tokig utplantering av tomater i augusti

Jag vet inte vad som hände en eftersom sommaren varit kall och blåsig har vissa av mina plantor hamnat i ett hörn där dom bara väntat på den där sommarvärmen... Helt plötsligt var det en bit in i Augusti och jag hade planerat om dom ett gäng gånger...
Kör i vind tänkte jag och grävde en ny bädd inne i växthuset där jag satte ner dom... Ganska små och taniga eftersom dom stått i krukor länge och dessutom frösåtts väldigt sent... Men nu står ett gäng brandywine och körsbärstomater längs en kortsida och är grogrund för ytterligare ett experiment. Hur sent kan man plantera tomater och få skörd?!
Kommer jag hinna skörda. Det har redan blivit ett gäng tomater på plantorna så det känns faktiskt värdeskapande redan nu... Håll tummarna för att hösten blir varm för då har jag tomater länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar