torsdag 2 maj 2019

Värme i växthuset


Som vanligt håller det på att växa vilse här hemma. Jag tampas med plantor i fönster, hängandes i taket, undanstoppade i garderober, så nu fick det vara nog. Jag bar ut en gammal byggfläkt, såndär
minivariant som kostar några hundra på jula. Den kopplade jag till en termostat. Till en början satte jag termostaten på 6 grader, men sen blev jag lite nervig och ställde upp den på 9 grader... Min respektive betalar elräkningen, det ska bli intressant om jag får nån kommentar på det här upptåget...

Nu har jag iaf möjlighet att flytta ut mina plantor och låta dom götta sig i solens ljus, håller tummarna för att vädret inte blir allt för påfrestande...

Det jag satte ut var ganska mycket tomat, lite bönor och någon enstaka gurka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar