fredag 10 mars 2017

Bokashihinken är full av guld :)

Min älskade bokashi-hink, uppfylld och klar redo för lite härlig temperatur innan den får komma ut i landet...

Nu ska jag bara pressa ihop den en sista gång och sen är det dags för förvaringen :)

Då det fortfarande är ganska fruset i jorden hos mig och jag inte är så sugen på att dra igång en jordfabrik just nu så misstänker jag att den här hinken blir stående lite för länge, kanske 3 veckor...
Hinken får börja med att stå i gästrummet för att sedan kanske flytta ner i källaren...Jag hoppas att jorden hinner tina upp så att jag kan jordsätta min härliga hink innan den jäser mig åt skogen... Fortsättning följer :)

Jag hade slarvat lite med tömning av lakvatten så hinken levererade massor av härligt lakvatten som jag har börjat portionera ut på mina tomatplantor som numera ser ut som små kraftiga buskar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar