torsdag 9 mars 2017

Om mig och Månegården

En energisk tjej, eller kanske kvinna som älskar växter, sömnad och djur...
Efter ett ha flyttat ett antal gånger de senaste tio åren hade jag och min respektive lyckats få fram en kravspec på vad det "egentligen" var vi sökte...
Lite manisk som jag är skrev jag ner vår spec på ett papper:
- 1 hektar tomt eller mer
- Utanför detaljplanerat område, men i direkt anslutning till centralorten så att barnen (och vi vuxna) kan gå till sina vänner
- Södervänd, odlingsbar tomt.
- Nära havet


Det tog lite tid och vi fick ett helt bohag på köpet (med bland annat en uppstoppad katt :), som jag lustigt nog hittade på en av kattvindarna, så den kallar vi numera för katt-katt-vinden...


Ja, "fynden" var oändliga i vår nya boning men lika glad är jag för det. Nu bor vi helt underbart, i Månegården och vi känner oss så hela och nöjda. Nu återstår det bara att fortsätta skapa det liv vi önskar, vilket kommer att kräva hårt arbete och massor av positiv energi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar