torsdag 9 mars 2017

Stuvbitarna blev minibyxor...

Jag har så svårt för att slänga saker, särskilt fina tyger, även fast det bara är små bitar kvar, som antagligen inte räcker till något...



Nu har jag iaf fått tillfälle att rensa ut lite och sy några minibyxor med drägglisar. Då det är tredje barnet som är påväg och jag insett hur många konstiga strumpmonster det bor hemma hos oss blev hälften av byxorna med "inbyggd strumpa". För att strumpan ska hållas på plats sitter det en liten gummisnodd klädd i flanell runt foten. Det är inte helt lätt att välja storlek på strumpan, vårt första barn hade små fötter och det andra föddes med ett par storlekar större fötter, i nödfall får jag klippa av dom och sätta mudd istället...

Nu känns det lite bättre i själen, när jag fått sy upp lite gamla stuvar...men ack så mycket konstiga klippbitar jag har kvar i mina gömmor, nu gäller det att hänga i och sy minisaker var dag!




Det blev fler än dom på bilden men jag var lite för snabb och skickade iväg ett gäng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar