onsdag 14 februari 2018

Nu sår jag årets sparris

I år är jag lite senare än vad jag brukar vara men idag skedde det! Det är lite som om jag är beroende av att så sparris varje vårvinter, det är fjärde året som jag är igång och jag känner bara mersmak...
Jag stoppade ner ett gäng sparrisfrön i massor av olika krukor, säkert på tok för många...

Nu, år fyra har jag börjat lära mig ett och annat om att fröså sparris.


  1.  Fyll 2/3 av krukan med näringsrik planteringsjord och toppa den sista tredjedelen med såjord. - Då slipper du plantera om de små pinnarna allt för snart... 
  2. Sätt fröna med lite mellanrum, deras rötter slingar lätt ihop sig.
  3. Ställ sådden varm och håll fuktigt, låt dem gro.
  4. När fröna grott flyttar du sådden till en ljus och sval plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar