söndag 15 oktober 2017

Blöt höst - perfekt för omplanteringar och nyplanteringar

Vi är många som är missnöjda med vädret den här sommaren och hösten men det finns faktiskt bra saker... Passa på att dela plantor, flytta plantor och göra nyplanteringar.

Jag har flyttat runt ganska mycket buskar, rosor och blommor i min trädgård och allt verkar ha överlevt, även fast jag gjort det lite småslarvigt med minst ett barn som hjälpt till att hugga av rötter och kliva på växterna...

Den senaste tiden har jag även passat på att köpa lite reabuskar. Såhär på hösten går det att köpa mycket nersatta buskar och ibland även träd... En höst som denna när det är blött och lättgrävt är det väldigt smidigt att peta ner nykomlingar lite var stans.

Idag passade jag på att peta ner några nya buskar. Det va otroligt lätt att gräva men geggigt som aldrig förr...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar