fredag 13 oktober 2017

Samodla i växthuset

Här va sommaren totalt värdelös ur odlingssynpunkt. Vi drogs med 8-14 grader, vind och bevattningsförbud.

Det blev en ovanligt experimentell sommar för de kvadraten i växthuset. Dock tog det ända till juli innan jag insåg att jag inte kunde plantera ut mer grödor i landet för det var för kallt och missgynnsamt för dem...  Då började jag istället att plantera in dom i  växthuset så växthuset blev en kompott av det mesta...

Bönor som slingrade sig upp på gurkplantorna kommer verkligen att bli ett återkommande inslag i mitt växthus. Dom levererade bra med skörd och verkade verkligen trivas. Dock inser jag att jag måste göra viss förbättring nästa år, jag måste plantera dom någorlunda samtidigt, i år hade gurkorna hunnit bli ganska stora när jag trängde ner några överblivna bönor, dom hade till en början lite svårt att hävda sig bland de välvuxna gurkorna men dom tog sig efter lite hjälp.

I samma hörn tryckte jag ner både mangold, majs och rädisor. Majsen får jag återkomma med ännu senare för där har jag fortfarande förhoppningar om att det ska bli en slutskörd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar