torsdag 5 oktober 2017

Tokig utplantering av tomater i Augusti - del 2

I augusti hade jag ett gäng plantor som fortfarande inte var i jorden, som jag skrev om  här.
Järv som jag är tryckte jag ner dom i jorden, helt ärligt så var det nog att trycka ner dom jag gjorde. Jag hade inte riktigt tid för att gräva så jag grävde lite rejälare hål till dom där jag pressade ner tomaterna tillsammans med lite gödsel.

Dom tog sig någorlunda men tyvärr kom livet ifatt och sprang om mig  igen och jag missade att tjuva. Men allt som allt tog det sig ganska bra och jag fick ut några kilo tomater på dom... Jämfört med de plantor som sattes i jord i tid är det förkastligt med bara något kilo, men med tanke att dom hade hamnat i hönsgården och förintats på någon timme annars så är jag nöjd med resultatet. En intressant iakttagelse är att de plantor som sattes sent och därmed fortfarande är klenare nu när hösten kommer klarade sig generellt sämre mot fuktangrepp, dock bara med liten skillnad... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar