onsdag 25 oktober 2017

Tuppågren


På hösten är det alltid klokt att dra ner antalet tuppar till ett minimum då dom inte bidrar med så mycket under den kalla vintern...

Just den här vintern står jag inför min största tuppångest någonsin...




Jag har:
En gökfärgad maran som har varit med hela säsongen...
Snäll men lite feg skulle jag faktiskt säga... Då han varit med längst är jag lite osäker på om jag vågar spara honom längre, jag vill inte samla på mig tuppar som jag har svårt att skiljas från innan jag har en vettigt sammansatt flock med de raser jag vill ha :/
+ Gökfärgade kycklingar


En vit Bresse som är ny från i våras
Snäll, en smula skygg men på ett bra sätt (han kommer inte upp på altanen),
- äter mycket, men levererar kycklingar med massa mat på...
+Skulle kunna sälja avelsägg av dom i vår...







En vit blandas som kommer ur ett grönt ägg
Han är fortfarande ganska liten så han skulle vara den billigaste i maten, han är flaxig men klok, har fått stå tillbaka lite bakom de andra något större tupparna...
+ Billig i maten
- Kan den skydda min flock när den är så ung..?


Vem ska bo kvar?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar