måndag 18 december 2017

Boktips SKÖRD

Jag vill tipsa om en mycket bra bok. boken heter skörd. Den är skriven av Anette Dieng och Ingela Persson. Boken är perfekt för mig som vansinnig grönsaksodlare som inte har kontroll på vilken gröda som ska ge god skörd just denna gång.



Det jag gillar i boken är att den tar upp flera av de grönsakerna som jag älskar att odla, men är lite dålig på att ta tillvara på ett fiffigt sätt... Jag älskar till exempel rödkål men familjen tröttnar snabbt på min magiska rödkålssallad, då är det fint att kunna slå upp 15-25 nya recept och förslag. Merparten av dem är enkla och gör dom till smidiga tillbehör något som är helt perfekt i mitt liv då jag ofta vill ha ett antal olika grönsaksrätter på matbordet.

Låna boken Skörd på biblioteket och dröm dig bort till vårens och sommarens galna skördar, du vet när du helt plötsligt står där, men rädisor, eller ruccola så att du skulle kunna fylla ett halvt badkar, då hjälper boken Skörd dig med lite variation :)

Skörd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar