torsdag 22 mars 2018

Jippi, trädgårdsapp för planering och hjälp

Är det nu det händer? Jag har tidigare utvärderat ett antal olika appar och funktioner för trädgårdsplanering och har ständigt återgått till papper och penna... Då jag själv jobbar med teknikutveckling bär det mig verklige emot att inte använda något modernare än en penna, för jag vet hur bra teknik kan vara, hur magiskt det är när det bara fungerar :)

Nu har jag fått upp hoppet och provar ett planeringsverktyg som fungerar som en intelligent trädgårdskompis. Den tar mina anteckningar, svarar på mina frågor och håller reda på mina olika odlingsplatser åt mig. All information som jag stoppar sparar den på en tidslinje.

Funktioner som jag föll pladask för

  • Jag kan lägga in foton på en tidslinje, om jag är stressad räcker det alltså med en bild på fröpåsen på min tidslinje, så kan jag ha koll på att 2018 sådde jag black sweet cherry tomaten den 22 mars, lätt som en plätt och väldigt bra att ha den infon när jag står där våren 2019 och funderar på när jag egentligen slog till förra året... 
  • Den strukturerar upp mitt odlande, jag står till höger och vänster och tappar lätt helikopterperspektivet, nu kan jag se allt sammanställt, toppen! 
  • Den svarar på mina frågor, som en intelligent odlingsvän, framtiden är här :) 

Sugen på att prova? 


www.Frej.ai

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar