onsdag 29 november 2017

Hönsmamma - Skottar du åt hönsen?

I år verkar mina hönor vara otroligt finförnäma. Två dygn efter att snön föll  var snön fortfarande helt orörd utanför hönshuset. Dom står och trängs inomhus och ser allmänt förvirrade ut...

Mitt koncept är att det är mindre inne, så att dom ska kunna hålla det varmt med bara lite stödvärme när det är som allra kallast... Sen har dom trädgården på en hektar där dom spatserar allt som oftast... Det här konceptet blir ju tyvärr inte så effektivt när ingen vill gå ut...så jag fick kliva på plan B, lura ut dom...

Jag fick vackert ta snöskyffeln och skotta fram gångar åt dom. För att göra det trivsamt la jag ut några bekanta tegelpannor precis utanför luckan och vips så hade nästan hela flocken vågat sig ut genom luckan... Hur mycket ska man fjäska för sina höns egentligen, hade någon frågat mig om jag skulle skotta till hönsen för några år sedan så hade jag skrattat högt men saker förändras och jag har tydligen gått och blivit en riktig hönsmamma ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar